چندی پیش خبر جزیره گوگل را شنیدم٬ بعد از تحقیقات در این باره متوجه شدم که یک جای کار میلنگد٬ زیرا با توجه به اینکه این خبر در سال 2005 در اسمشورد منعکس شده ولی هنوز گوگل بصورت رسمی این خبر را در سایت خبری خود منتشر نکرده است و تنها اخبار منتشره اختصاص به آقای باراک اوباما دارد! بنظر شما دلیلش چه میتواند باشد؟!
متن خبر منتشر شده از جزیره اختصاصی گوگل با نام GoGooroa که بتازگی قصد خرید آنرا دارد را به زبان فارسی از اینجا بخوانید٬ این خبر در تمام وبسایتهای معروف از جمله smashsworld و googland و … پیچیدهاست ولی شواهد حاکی بر کذب بودن این مسئله است؛ چرا؟
همانطور که میدانید یکی از معتبرترین نقشههای جهان Google Map میباشد ولی این نقشه معروف این جزیره ساختهی تخیلات ذهن چند وبلاگنویس را برایش هیچ ماهیت خارجی قائل نیست! مثلا شما وقتی خانهای نو در جایی از وطنتان یا خارج از آن میخرید ابتدا حداقل اطلاعاتی از منطقه جغرافیایی آن در ذهن خود حفظ میکنید تا اگر دوستتان از شما پرسید: « خانه نو مبارک٬ حالا کجا هست؟ » شما مثل هویج نگاهش نکنید ولی جالب است که بدانید اگر نام قدیم این جزیره یا حتی نامی که بعداً قرار است گوگل بر این جزیره بگذارد را در Google Map جستجو کنید آنگاه گوگل دقیقاً نقش هویج را در مقابل شما بازی خواهد کرد! در مورد سایت خبری گوگل نیز در پاراگراف اول اشارهای کردم٬ با توجه به اینکه این تغییر مکان برای گوگل بسیار حیاتی و در حقیقت سرنوشت او را دگرگون خواهد کرد حداقل نوشتن مقالهای کوتاه در اینباره در سایت رسمیاش میتوانست گفتههای بنده را نقض کند.
چه کسی این خبر را منتشر کرده؟! معلوم نیست که این خبر از پشت پرده گوگل به بیرون درز پیدا کرده یا ساخته عدهای وبنگار است که خواستهاند تفننی به نوشتههای خود بدهند به هر حال بنده حدس میزنم اولین بار خبر از سایت Googland منتشر شده و اگر به انتهای این سایت نیز نگاهی باندازید متوجه خواهید شد که این سایت بصورت رسمی فعالیتهای خود را بدون هیچگونه وابستگی به گوگل میداند
This web site is not affiliated with nor sponsored by Google
همین اعلام مستقل بودن سایت گوگللند میتواند دلیلی بر غیر معتبر بودن خبرش در مورد گوگل باشد٬ بطور مثال شما کدام خبر را موثق تر میدانید؟ وقتی از غریبهای میشونید که دوستتان خانهاش را عوض کرده یا زمانی که خود او به شما زنگ میزند و آدرس خانهی جدیدش را به شما میدهد. زینپس حواسمان باشد عجولانه مطلبی را نقل نکنیم٬ ابتدا کمی دربارهاش تحقیق کنیم تا خودمان ناآگانه مبلغ دروغ نشویم.
بله درست متوجه شدید ، ایدهی جالبیه نه؟ فکرشو بکنید ، مانیتور شما خاموشه فقط کامپیوتر به اینترنت وصله ، هر وقت براتون ایمیل بیاد یک چراغ LED خوشگل روی میزتان چشمک میزنه و به شما خبر میده. این DIY آموزش ساختش را از اول تا آخر مرحله به مرحله همراه با تصویر به شما آموزش میده. پس ادامه را داشته باشید
دانشمندان و محققان عاشق شدن رو به سه مرحله تقسیم کردن.
اول کشش جنسی که قاعدتأ دوره کوتاهی است.
دوم، حس جسمی - عاطفی که آدم در این دوران در عالم هپروت غوطه ور می شه و در اصل یواش یواش احساس عشق از دید علم روانشناسی امروزی شکل می گیره.
مرحله سوم عاشق شدن، تعهد طولانی مدته. در این رابطه یعنی مرحله سوم دکتر پرتوی تبار دکتر روانشناس در لندن می گن که فرق نمی کنه مال کدوم کشور باشی یا تابع کدوم فرهنگ این سه مرحله بر همه وارده . . .
وقتی که حس عشق نسبت به کسی در ما شکل می گیره کاملتر و کاملتر میشه و با کاملتر شدنش، از داغ بودنش کمتر میشه ولی عشق عمیقتر میشه .
عجیبه که در جایگاه اصلی حس عشق و عاطفه که در مغز ما هست هم این تکامل عملا انجام میشه. اوایل رابطه ، سطح مغز درعواطف ما نقش داره و بعد با عمیقتر شدن احساس ما جالبه که قسمتهای داخلی و عمیق مغز درگیرعاطفه میشن، یعنی منطقه سنترال لوب که داخل مغز در مرکزشه و شکل نعل اسبه .
نتیجه چند آزمایش که نشون میده در ملاقات اول چه چیزهائی باعث میشه که بگیم بیقرار یا الفرار . . .
اصولا بین 90 ثانیه تا 4 دقیقه بیشتر طول نمی کشه که قلبا حس کنیم که از یکی خوشمون می یاد یا نه ؟
این مطلب ترجمه آزادی است از ۵۰ Simple Ways to Gain RSS Subscribers که در وبلاگ معتبر Daily Blog Tips منتشر شده است.
البته به نظر می رسد که برخی از روشهای ارائه شده در این مطلب، در وبلاگستان فارسی کاربرد ندارند و یا حداقل عرف نیستند، اما به هر حال بسیاری از آنها می توانند راهگشا باشند.
اکثر وبلاگ نویسان، عاشق خوانندگان خوراکی خود هستند. علاوه بر این اکثر آنها دوست دارند که مشترکان خوراکی جدیدی هم بدست آورند. خیلی مسرّت بخش است، اگر یک روز صبح از خواب برخیزید و ببینید که شمارنده فیدبرنر وبلاگتان ۲۰۰-۳۰۰ شماره جهش داشته است! اینطور نیست؟!
اما متاسفانه گویا چنین روزهایی به ندرت دیده می شوند و اکثر وبلاگ نویسها مدت زمان زیادی را صرف می کنند تا بتوانند تعداد اندکی مشترک جدید خوراکی را جذب نمایند.
آیا راهی برای حل این معضل وجود دارد؟ آیا روشی هست که بتواند تاثیر شگرفی روی تعداد مشترکین خوراک وبلاگ بگذارد؟
البته که هست! افراد زیادی در این باره نوشته اند، اما من هم می خواهم نظرم را در این باره عرضه کنم. من در این مطلب سعی کرده ام تا ۵۰ ایده ای را که برای افزایش دادن تعداد مشترکین خوراکی وبلاگ به ذهنم می رسد را لیست کنم. امیدوارم که به کار آید!